Sunday 10 March 2013

SWE: Om det iberiska citadellet i Calafell (Baix Penedès): ...eller: Vilka är Mona och Göran?



I den här videon har jag ställt samman lite information om ibererna: vilka de var, var de bodde och varför jag tycker att det iberiska citadellet i Calafell (Baix Penedès) är värt ett besök.

Videon utgör samtidigt karaktären Görans första framträdande. Det kan tyckas som att han är en vidareutveckling på den engelska videon på samma tema, men det hela är mer komplicerat än så. Vad den engelska versionen egentligen avslöjar är att Göran ursprunglingen skulle vara en del av mig själv, men att jag har insett att jag inte orkar, eftersom jag personligen inte skulle kunna vara gift med Mona.

Och vem är då Mona? Ja, det är en den karaktär som har orsakat hela den här situationen. Som ni kanske inser har hon inte dykt upp ännu, men hon har varit på gång länge, eftersom jag behöver henne för evenemang av det slaget som kommer i Sitges nästa vecka.

Vad jag syftar på? Tranquils! Det får ni snart svar på.

Fram till dess tycker jag att ni kan hålla till godo med iberernas historia, i Calafell eller på annat håll.

Upptäck cava- och vinregionen Penedès i Katalonien!

No comments: