Saturday 2 August 2008

CAT: Gaudint del correfoc

Ahir, la meva dona i jo vam voler veure el correfoc de la Festa Major com qualsevol altre família vilanovina. Quina idea més vana. Ja quan vam presentar el tema als nostres fills, el petit (de dos anys i mig) va començar a repetir que en tenia por. Vam haver de prometre-li que podria tornar a casa amb la seva mare, per si de cas no li agradaria. Aleshores el fill gran (de cinc anys) va mostrar-se valent i va dir que es quedaria amb mi.

No vam durar més que cinc minuts a la Plaça de les Neus abans que ell també canviés d’opinió. “Ja en tinc prou! Que no em sents?”, va cridar de la seva posició sobre les meves espatlles, després de les primeres explosions.

La resta de la nit vaig poder gaudir del ball de diables i de dracs però ja sense la companyia de la família. Abans de tornar a casa vaig quedar-me una estona mirant la revista de la Festa Major a la Plaça del Mercat. Dels acudits de l'humorista Ramon vaig riure d'uns pocs per reconeixer-los d’altres llengües i d'uns pocs més per captar el que ens explicava. Tanmateix, la gran part del espectacle em va resultar massa difícil per seguir-la. Tant de bo entengués més si no tingués les orelles danyades pel correfoc.

- - -
Del correfoc vaig pujar dos clips a YouTube, un del Drac de Vilanova i l'altre d’una colla de diables. He decidit publicar-los com entrades separades, per que els suecs es sentin còmodes a fer-hi comentaris.

- - -
Technorati tags: Catalunya, Festa, Vilanova, Wirdheim

No comments: