Thursday 7 August 2008

CAT: Finalment una cercavila per als petits

Van dir-me que després de que hagin passat les colles de diables i els dracs, la cercavila de Vigília és tranquil∙la i per tant una mica adaptada als nens. Ara entenc que això és la perspectiva d’adults. La ciutat és petita i la veritat és que hi ha soroll pertot arreu.

Quan va celebrar-se fa dos dies, els meus nens tots dos van tenir por. El petit va tenir-ne tant que vam haver de parar uns dos encreuaments abans d’arrrivar als altres espectadors. Per casualitat va venir la mestra de la seva llar d’infants, una persona que normalment estima molt. No va servir per a res - ni tan sols va mirar-la sinó va continuar plorant i amagant-se a la meva samarreta. Més tard quan vam poder apropar-nos a la Plaça de les Cols és cert que no hi van haver explosions, però ja va ser massa tard per millorar el seu humor. No vaig trobar cap altra solució que treure el fill gran del públic i tornar a casa.

Ahir, durant l’exhibició de balls populars va ser al revés – el petit ho mirava amb paciència però el gran s’avorria. Al final vaig rendir-me i vaig portar-los a un dels parcs de sempre. Allà, finalment, van gaudir tots dos, però jo ja no tant.

A la cercavila del vot del poble, celebrada la mateixa nit, vaig anar sol, per poder moure’m i filmar amb tranquilitat. Fins ara no s’ha interessat al tema la meva dona, però l’any que vé haurà de sortir amb mi. És totalment únic i espectacular.

Per la tarda avui hem tingut la última oportunitat d’enguany de veure una cosa tots junts. Va ser la cercavila de l’imaginari, basada en les llegendes de Vilanova i la Geltrú. No n’hi han explosions i el foc dels monstres és débil o fins i tot sustituit per aigua. I va funcionar - als nostres nens va fer-los molta il∙lusió a ambdós. Quan ja havien passat totes les colles han volgut que n’hi hagués més. “Però jo vull diables que ballen”, va demanar el gran.

- - -
Amb comentaris en suec vaig pujar clips del ball de cintes, del ball dels capgrossos, d'una colla de ball de bastons, de la mulassa gran de Vilanova i la Geltrú, de la porta d'honor feta pels Bordegassos per als polítics locals al final de la cercavila del vot del poble i de la cercavila de l'imaginari.

- - -
Technorati tags: Festa, Vilanova, Wirdheim

No comments: